Cartea viitorului - Cecelia Ahern

       


Am dus o luptă grea de convingere ce părinții că să mă lase să-mi cumpăr cartea asta anul trecut. Dar a meritat.
 La început părea plictisitoare, oarecum. O fată cu o stare materiala bună își pierde tatăl, care se sinucide. Tamara, așa o cheama pe fată, este nevoită să se mute cu mama ei la țară la fratele mamei ei. Pană aici totul decurge bine. 

În această perioadă petrecută acolo, Tamara realizează că știa foarte punține despre familia ei.  Dar reușește să-i dejoace planurile lui Rosaleen, soția fratelui mamei ei (mă rog, presupusa). Rosaleen era o femeie harnică de la țară care ascunde zeci de ani de gelozie,este soția lui Arthur. Arthur este unchiul lui Tamara, un om liniștit și muncitor care o ascultă mereu pe draga lui șoție.

 Tamara descoperă într-o bibliotecă ambulantă un jurnal gol în care vor fi scrise toate întâmplările ce vor avea loc a doua zi... în felul acesta ea reușește să învețe din greșelile Tamarei de mâine.

Cu această ocazie reușește să afle și misterul ce se învârte în jurul familiei sale. Își găsește adevăratul tată pe care Rosaleen îl iubește în secret  şi îl ţine ascuns în bungalou. Se adeverește că Arthur nu e fratele mamei sale ci al tatălui său adevărat Laurie. Cei 4 (Rosaleen,Arthur, Jennifer-mama Tamarei- și Laurie) au copilărit împreună în castelul de pe domeniul pe care aceștia trăiesc acum. Castelul a ars într-un incendiu în urmă cu câțiva ani cînd Tamara era  de doar un an și alte câte și mai câte. 

 Cartea are câteva momente în care devine plictisitoare, iar firul poveștii era destul de neinteresant. Cu toate astea e o carte bună - comercială - dar cu o poveste interesantă. Mi-a plăcut cum în unele cazuri dădea impresia de fantastic când vroia Tamara să afle detalii despre personajele misterioase. Singurul element fantastic din carte a fost jurnalul  în care erau scrise întâmplările Tamarei ce urmau să aibă loc a doua zi.
 Acestea fiind spuse, dacă vă plictisiți și vreți să frunzăriți o carte, aceasta e alegerea potrivită  pentru voi. Eu una m-am lungit destul de mult cu cititul, ca de obicei. Oricum, lectruă plăcută! ;)

Comentarii