Charlie și fabrica de ciocolată-Roald Dahl



Am citit cartea scrisă de Roald Dahl acum mai bine de un an, dar nu am apucat să public nici o recenzie. Acum mi-am dat seama e o cărțulie frumoasă care îi bucură pe cei mici dar și pe cei mare deopotrivă. Unii tind să subestimeze lecturile ludice și săle considere bune doar pentru cei mici, acum stau și mă gândesc că e o gândire destul de limitată. Când eram mică nu prea citeam, doar ce trebuia pentru școală, de când sunt mare am început să citesc și cărți pentru cei mici, să recuperez.
 Azi chiar am găsit la Lecturi urbane din cadrul nopții albe a biliotecii cartea Minunata călătorie a lui Nils Holgersson prin Suedia- Selma Lagerlof și mi-a venit o idee foarte bună, să deschid un colț cu recenzii pentru cei mici. Am pus și recenzii mai vechi și încep de azi cu Charlie și fabrica de ciocolată, pe care vă sfătuiesc să o citiți celor mici.

       Rezumat          




Romanul îl urmărește pe Charlie Bucket, un băiețel sărac ce abia își ducea traiul de pe o zi pe alta alături de familia sa. Locuia într-o casă sărăcăcioasă împreună cu cei doi părinții și cu bunicii din partea ambilor părinți care împărțeau un singur pat. De săraci ce erau nu-și permiteau să-i cumpere lui Charlie decât o ciocolată pe an.
 Viața lui Charlie decurge normal până când află că domnul Willy Wonka, posesorul unei vestite fabrici de dulciuri, va deschide porțile pentru câțiva norocoși care vor găsi în pachetele de ciocolata niște bilete aurii.
În total vor fi cinci copii, fiecare cu însușiri negative, iar pe parcursul călătoriei în fabrică se va găsi ac de cojocul fiecăruia.
 Fabrica de ciocolată a domnului Wonka este una de basm, cu diferite încăperi în care mai de care mai frumoase  în care decorul de basm avea gust dulce:
"Copaci graţioşi şi tufe creşteau pe maluri — sălcii plângătoare şi anini, şi pilcuri înalte de rododendroni, cu bobocii lor roz, mov şi roşii. Pajiştile erau smălţuite cu mii de flori de piciorul-cocoşului.
— Uitaţi-vă acolo! exclamă domnul Wonka, ţopăind şi indicând cu bastonul său cu vârf de aur spre marele râu cafeniu. E făcut numai din ciocolată! Fiecare picătură din acel râu e ciocolată topită, fierbinte, de cea mai bună calitate. Chiar este de cea mai bună calitate. Acolo e destulă ciocolată ca să umple fiecare cadă din toată ţara! Şi toate piscinele! Nu e grozav? "

Personajele sunt și ele foarte simpatice, de la copii cei răi cu caracteristici negative care sunt pe parcursul cărții pedepsiți, până la simpaticii Umpa-Lumpa și domnul Wonka.

"Omuleţii — nu depăşeau în înălţime păpuşile de mărime medie — se opriseră din ceea ce făceau şi acum se holbau şi ei la vizitatori. Unul dintre ei arătă cu degetul spre copii, după care le şopti ceva celorlalţi patru, şi toţi cinci izbucniră în hohote de râs.
— Dar nu pot fi oameni adevăraţi, se îndoi Charlie.
— Fireşte că sunt oameni adevăraţi, confirmă domnul Wonka. Sunt Umpa-Lumpa."


Mai mult nu vă spun despre carte. Dacă aveți un prichindel agitat prin zonă merită să o citiți împreună. Va învăța multe din ea, iar daca n-aveți prichindel vă recomand să o cititți oricum pentru că și dv veți avea de învățat. 
Puteți citi această carte online

Eu personal i-aș da nota 9 din 10, e frumoasă și plină de culoare, dar trebuie să o citești la momentul potrivit.


Sau dacă nu aveți timp de citit puteți măcar să vă uitați la film, e cu Johnny Depp, și e foarte simpatic să-l vezi altfel decât în rolul piratului cel șugubăț.

Despre autor

Roald Dahl (n.13 septembrie 1916, Cardiff - d. 23 noiembrie 1990) a fost un romancier, autor de nuvele și povestiri, britanic dar și un prolific scenarist de film și televiziune.
El este unul dintre cei mai renumiți scriitori de succes pentru copii. A mai scris cărți și povestiri  precum: Matilda, Minunata povestire a lui Henry Sugar, Vrăjitoarele, Cineva ca tine, etc. 

Multe dintre ele au fost bestsellere de succes, iar ecranizările au devenit celebre.Un exemplu e Matilda, filmul cu fetița aceea drăguță, isteață și descurcăreață ce s-a născut într-o familie delăsătoare. 


Sper să vă placă inițiativa mea de a scrie și recenzii pentru cei mici. 
Îmi pare rău că nu am putut să scriu mai mult în postare, dar îmi tot cade java player-ul sau ce maimuțăreala o mai fi și aia... 

....
p.s. azi de la lecturi urbane am luat o grămadă de cărți faine: O viață, Iubitul virtual,Regii blestemați, Femeia vulpe, Dragoste veșnică și Nils Holgersson...o să scriu mai pe larg în altă zi că mi s-a blocat de cel puțin cinci ori pagina de net și îmi vine să dau cu laptopul de toți pereții, că tot ziceam eu de la ce vreau să mă abțin în post și nu prea reușesc.Îmi trebuie o minge anti-stres ca să pot termina postarea în condiții umane. :)) 

Comentarii

  1. Suna foarte dragut... imi amintesc ca am citit despre aceasta carte prin gimnaziu, in manualul de engleza, dar nu am apucat sa pun mana pe ea.
    Filmul arata bine, daca e cu Johny Depp, atunci e musai sa-l vad. :X Si baietelul e simpatic, il stiu din filmul August Rush, foarte dragut de asemenea. ^_^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu tot in manualul de engleza din generala am avut prima data tangenta cu cartea. De citit am citit-o in romana acus 2 sau 3 ani. Si August Rush am vazut dar n-am inteles mare lucru din film si mi-a lasat un gust amarui...

      Ștergere
    2. Da, e un film putin cam nerealist, dar motivational.
      Apropo, azi am avut placuta supriza sa dau iarasi peste acest actor dragalas intr-un film de pe Tvr1, "În căutarea Tărâmului de Nicăieri". :)

      Ștergere
    3. Si eu am vazut si filmul acela, sau cel putin o parte din el. :)

      Ștergere
  2. Cand eram mica m-am uitat de multe ori la film:Dni l-a pus si profa de engleza la scoala mi se pare:-?cartea nu am citito niciodata,dar cred ca am sa pun mana pe ea intr-o zi si am sa ii citesc verisoarei mele:)...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai asteapta sa creasca putin veriosoara si citeste-o. :) Ca sa inteleaga mai bine.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)