Motive pentru a face voluntariat


Astăzi simt nevoia să abordez un altfel de subiect față de cum v-am obișnuit pe blog. Scriu despre voluntariat.
M-am lovit adesea de persoane reticente și chiar neînțelegătoare când le povesteam că aleg să fac voluntariat în anumite instituții.
De ce să faci ceva pentru care nu ești plătit?  este întrebarea de care mă lovesc adesea.
Îți spun eu de ce, am o listă întreagă:

  1. Pentru că ajuți. Dacă acesta nu este un motiv suficient de bun, fii atent la următoarele.
  2. Pentru că te dezvolți personal.
  3. Pentru că ajungi să cunoști oameni din domeniul în care faci voluntariat. Acum voluntariat nu înseamnă doar să mergi și să servești masa unor persoane ale străzii, acum ai ocazia să faci voluntariat în instituții care vizează și alte domenii.
  4. Pentru că dacă ești tânăr înseamnă că ești în perioada de formare, poate la liceu sau la facultate. Să nu te aștepți ca imediat după ce termini școala să îți sara angajatorii cu job-uri, doar pentru că tu ai fost student și ai trecut examenele. 
  5. Pentru că ai șansa de a te face remarcat în domeniul în care faci voluntariat: o asociație care se ocupă cu persoane nevoiașe, o instituție culturală, o instituție media etc.
  6. Dacă întâmplător ai șansa de a face voluntariat în domeniul în care studiezi, ai câștigat potul cel mare. Continuă, nu se știe câte uși îți va deschide această oportunitate.
  7. Îți faci prieteni. Sună cam pueril, dar sigur vei întâlni persoane cu care te poți înțelege și aveți interese comune.
  8. Înveți, să comunici, înveți să asculți, înveți să lucrezi în echipă sau individual. Înveți cum este munca într-un colectiv organizat. Înveți cum este să ai un șef  sau să fii chiar tu supervizorul unei echipe.
  9. Realizezi că, deși banii sunt un aspect important, nu înseamnă totul în viață. 
  10. La finalul zilei rămâi cu satisfacția de a fi făcut ceva nou, util, plăcut, pentru care nu ceri nimic în schimb. Mă gândesc că fiecare va alege să facă voluntariat într-un loc plăcut. 
Sper că motivele enunțate de mine să vă îndemne să faceți voluntariat. Sau poate faceți deja.
Dacă e așa, unde?

Știu că nu voi reuși să schimb mentalitatea actuală foarte des întâlnită, dar sper ca articolul meu să aducă un plus de deschidere față de această temă. 

Comentarii

  1. complet de acord. mi se pare ca voluntariatul e cea mai simpla metoda sa vezi ce vrei sa faci, sa cunosti lume si sa cresti frumos ca om :D

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)