Siddhartha - Hermann Hesse


Siddhartha a fost ultima carte pe care am citit-o în 2015, sunt foarte încântată de lectură și mă bucur că am avut șansa de a petrece o parte din vacanța de iarnă într-o companie plăcută.

Mă tot mir de ce n-am citi mai devreme Siddhartha, odată cu Călătoria spre Soare-Răsare, cartea zăcea în bibliotecă de prin 2012, iar la finele lunii decembrie mi-am zis că e momentul propice pentru o călătorie prin India brahmanilor și a samanilor.

Despre autor

Hermann Hesse (n. 2 iulie 1877, Calw, Germania – d. 9 august 1962, Montagnola, Elveția) scriitor german, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură pe anul 1946. Este faimos pentru romanele sale Der Steppenwolf (Lupul de stepă), Das Glasperlenspiel (Jocul cu mărgele de sticlă) și Siddhartha.

Despre carte



Romanul Siddhartha a fost publicat în anul 1922. Cartea urmărește drumul pe care Siddhartha îl parcurge din copilărie până la maturitate în procesul descoperirii de sine.
Născut într-o familie de brahmani, tânărul se dezlipește de familie și satul natal pentru a deveni șaman. Pe parcursul călătoriei întâlnește  oameni din diferite categorii  (samani, comercianți, pustnici etc), care îl vor ghida în viață și datorită cărora bărbatul își găsește drumul
Specifică oricărui tânăr este nemulțumirea cu prezentul, nemulțumirea legată de ceea ce a ajuns până în acel moment și dorința de a se descoperi pe sine.


"Și despre nici un alt lucru de pe lumea asta nu știu mai puțin ca despre mine" 

Temele centrale ale cărții sunt descoperirea sinelui, iluminarea spirituală, relația tată-fiu, relația învățător-învățăcel, dar și dragostea.




Primele 20-30 de pagini ale cărții sunt puțin plictisitoare, dar dacă ești perseverent și treci de ele ajungi să descoperi miezul și esența cărții, sinceritatea și senzualitatea ei.

Mi-a plăcut mult și o recomand cu drag tuturor celor interesați de cultura indiană, celor interesați de sine și descoperirea lui, dar și romanticilor.

"Un om sau o fiinţă nu este niciodată în întregime Sansara (1) sau în întregime Nirvana (2), omul nu este niciodată în întregime sfânt sau în întregime păcătos."

 (1) Samsara sau saṃsāra (sanscrită: संसार) este  ciclul de reîncarnări sau renașteri din hinduism, budism, jainism, sikhism și alte religii înrudite cu acestea.
(2) Nirvana este starea supremă în budism și jainism, stare care încheie șirul reîncarnărilor. Nirvana este eternitatea, inexistența, adică antipodul lumii imediate a lucrurilor schimbătoare. Nirvana este în afara oricărei posibilități de reprezentare mentală.

Comentarii

  1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Blogul tau arata tot mai bine si se pare ca ai ajuns in sfarsit si la carti esentiale...:) Drumul e lung... Dar merita.
    Imi place sa vad cum incet incet devii un Om! ;)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)