New start, new place





EN> (RO mai jos)
Hello everybody, nice to be here again for a while. 

Long time of no see. I am starting this post in English with Romanian below.
It's my third week in Florida and I am still accommodating with this place, people and schedule. This new cultural experience is very interesting. 
Here people are usually smiling when you make visual contact with them - thing that in Romania is unusual and seen as very strange sometimes. 

Hi, how are you? it's one of the common phrases they'll tell you when meeting someone, even you don't know the person. It's polite to answer back, don't enter in detail, just say that you are good and ask the other persons about herself/himself.

Despite of Romania, here the people are all around the continent, and also from other places outside, like I am.

Three days ago I went out with some friends and we stopped at the Mendel Public Library in West Palm Beach. We needed to cross a bridge and walk for a while to get there. But the things we saw are very nice, buildings, palm trees, cars, boats, street arts.

The space of the library is great, ladies at the front desk where very nice and excited to hear that some Romanian people want a library card there.
They have computers at check-out and you need to do that by yourself, which is great. At the beginning I needed assistance, but the lady was very happy to do that for me.

Mandel Public Library, West Palm Beach


Street art under a bridge between Palm Beach and West Palm Beach


I needed to get used with the lizards all around, they also have large iguanas in Florida. I am assuming they are not dangerous creatures.

But it's nice being here and doing all fun stuff.
What are you doing?
What are you reading?






Română:

Salutare tuturor! N-am mai fost de ceva vreme pe blog, dar mă bucur că am găasit răgazul să mai scriu acest articol.

Deja de trei săptămâni sunt în Palm BeacH, Florida (Statele Unite ale Americii). Locul acesta este foarte frumos și mă bucur să am șansa de a trăi și această experiență.

Oamenii de aici sunt în general foarte politicoși, zâmbesc atunci când faci contact vizual cu ei și te întreabă mereu ce mai faci, chiar dacă întrebarea e parte din forma de salut (Hi, hwow are you?). Politicos este să răspunzi că ești bine  și să întrebi și tu la fel (good, how are you?).
Rar ajungi să intri în detalii, de altfel nici nu e nevoie cu un străin, dar e bine să fii și tu politicos ca individ și să saluți.
În România este ciudat să zâmbești și să saluți necunoscuții: da, trebuie să salutăm și acolo vânzătorii de la magazin, colegii de muncă, vecinii etc. dar aici ești salutat și de oamenii de pe stradă, pentru simplul motiv că ai trecut pe lângă ei și v-ați întâlnit privirile.

Printre altele, locurile pe care le-am văzut aici sunt frumoase: case, mașini, palmieri, clădiri, artă stradală, culturile locuitorilor etc.

Zilele trecute am fost la Biblioteca Publica Mandel din West Palm Beach și mi-a plăcut tare mult. Am făcut un abonament, complet gratuit aici la ei, doamna de la intrare a fost extrem de încântată să ne servească pe mine și colegele cu care am fost (am pus o fogotrafie cu primul etaj în articol).

Au calculatoare pentru a-ți scana materialele pe care dorești sa le împrumuți. Pui cartea (sau ce vrei sa iei) pe masa într-un pătrățel, iar calculatorul îți arată automat articolul.

De asemenea, există posibiliatea de a lua acasa DVD-uri, cărți lecturate și alte materiale. Mi-a plăcut mult.

Am să revin , probabil cu o recenzie în limba engleză, dar până atunci vă doresc spor în toate și vă mulțumesc că îmi înțelegeți întârzierea.
Voi ce mai faceți? Ce citiți?
Din însoritul Palm Beach, Florida,

cu drag!


Comentarii

  1. Mult succes și să fie totul bine! :)

    Citim ce mai putem printre cursurile de genetică, biochimie, nevertebrate și altele. O zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)