Elevul de serviciu, la datorie

Maine voi fi de serviciu pe scoala...Nici in liceu nu scap de serviciul asta.
In scoala generala unde inavatam inainte faceau numai clasele de a saptea de serviciu.
Am fost si eu a saptea, am fost si eu de serviciu.
Imi amintesc ca nu am ajuns o data la timp la datorie,profa de tehnologie s-a inrosit si umflat ca un balon si zbiera ca din gura de hipopotam pe mine cand m-a vazut intr-un final la locul specificat, adica la intrarea principala in scoala.
Daca nu sunam exact la timp nu era bine, daca sunam mai devreme era bai, daca sunam mai tarziu era scandal.
A venit o data o profa si s-a raţoi la mine de ce am sunat cu un minut mai tîrziu, ca sta la ora pana se satura.N-are decat sa se usuce la catedra din partea mea, ca numa de gura era buna si aia.
Dar asta nu-i nimic, nu mai stiu exact cand, dar tot de sreva eram si atunci... a venit mama unie colege de clasa pentru o problema cu un telefon furat la scoala.
La intrarea in scoala, prima piedica, portarul, un om trecut bine de prima pe care noi chitibusii il porecleam "Gogoasa" . A oprit-o pe tacanita de femeie si nu m-a lasat nici pe mine sa o chem pe fiesa de la ora, ca sa inceapa tambalaul.
Asa ca scandalul a inceput inainte de vreme la intrarea principala, dupa o vreme, satula de certurile femeii aleia cu portarul, m-am refugiat pe un alt hol alaturi de cateva colege.
Toate ne uitam cu ochii mari la ei cum erau gata sa se ia de ciuf unul pe altu.
Vine si directoarea langa noi si ma ia pe mine la rost de ce nu ma duc sa stau acolo la locul meu, unde se certau cei doi, ca ar trebui sa-mi iau si eu niste palme bine meritate de la ei...
Zis si facut, ma infatisesz la fata locului, ajunge si sectoristul, care incearca din rasputeri sa mai calmeze spiritele celor doi, dar nu prea reuseste.
Femeia, incercand sa-si mai stearga din pacate, ma baga si pe mine in oala ei vrand sa-i tin partea, eram incremenita, n-am rostit nici un cuvant.... Ii zice coplesita de nervi domnului politist ca e numai vina portarului, trebuia sa o lase sa mearga in scoala sa ii rezolve ficei problemele pentru care era acuzata si ca eu ar trebui sa aprob toate cele zise de ea, numa ca am morcov si nu pot...
O priveam nervoasa, disperata, nu stiam cui sa ii tin partea, portarului sau femeii aleia.
Tot pomenea bietul sectorist ceva de duba, dar nimic, intr-un final ne-a cerut tuturor nu stiu ce declaratii, m-a pus sa notez nu stiu ce pe caietul elevului de serviciu.
Arma mea cea mai periculoasa era numarul de urgenta 112, pana veneau echipele speciale ii puneam eu la pamant cu o miscare de karate, exersata noaptea in somn.
Elevul de serviciu e mereu prea prezent la datorie!

Comentarii