Primele zile de vacanta

E vacanta, asa ca incep o noua categorie "vazut in vacanta".
Azi am vizitat cu parintii Pestera Meziad, aflata in Judetul Bihor pe Valea Meziadului, in regiunea sud-estica a M-tilor Padurea Craiului si zona de vest a Muntilor Apuseni.
Gata cu datele tehnico-turistice, trecem la cele vazute.
Am urcat o punte lunga, plina de cotituri, trecere peste Valea Meziadului, trebuie notat ca pestera e destul de departe de drum, ma refer la drumul care poat fi parcurs cu masina, daca o fortezi putin poti traversa si portiunea aceea cu masina.
Noi insa nu ne-am incumetat, am luat-o usor la pas, cu pejosul.
Am trecut puntile de care ziceam mai sus si am ajuns la gura pesterii, suntem intampinati de o tablita pe care era notat mesajul "Sunt in pestera, revin...".
Am coborat la masina ca se renuntam la papuci si sa ne incaltam cu ceva pentru drumetii.
Cand ne-am intors la pestera, ghidul astepta cu alti doi turisti, e drept ca majoritatea vizitatorilor pesterii pe care i-am intalnit erau maghiari, doar noi si inca un grup am vorbit romaneste, nu-i problema ghidul se descurca si cu maghiara!
Am intrat in pestera, intampinati de o bezna totala, am fost dotati cu niste lanterne care sa ne lumineze calea...
Era oarecum infricosator, am reusit sa retin ca stalagtidele sunt formatiunui calcaroase prinse de podeaua pesterii si formate din picaturile de apa care se scurg din stalactite.
Mie una, imi era cam teama de acel intuneric crunt, m-am speriat si mai tare cand am fost intampinati de niste scari abrupte pe care am fost nevoiti sa le urcam la inceperea traseului turistic al pesterii.
Am vazut diferite formatiuni calcaroase interesante, precum: Paznicul pesterii (care ne intampina la inceputul traseului), Sfantul Petru, Pelicanul, Meduza.Capul de extraterestru zis si Shrek si multe altele.
O turista ceva mai in varsta, in papucei albastri prindea iepurasi din cinci in cinici minute prin pestera,bine ca avea pantaloni albi si i-au ramas modele maor pe ei... si cei cu care era purtau papucei, asta n-a fost nimic, sa vezi cand un barbat mult mai in varsta, tot din cunoscutii femeii a inceput sa manance seminte si sa arunce cojile pe acolo, asta-i Romania si mentalitatea.
Era sa uit de Stejarul Secular din vecinatatea pesterii, e gros de 1,50m si are 400 de ani.
Acum cateva poze,ultima e cu stejarul ce batran: