Poveştile despre război ale bunicilor

    Bunicii mei s-au născut la sfârşitul Perioadei Interbelice, în anii '40. I-am rugat să-mi povestească despre război, bunica din partea mamei, cu toate că era foarte mică pe atunci, avea doar vreo patru ani, îşi aminteşte acele vremuri. Spune că de teama soldaţilor ruşi şi a celor nemţi se ascundeau în pivniţe şi buncăre, mergeam mai multe familii la o singură familie acasă şi se adăposteau în pivniţă, timp în care nu foarte departe de sat se auzeau bubuituri.
   Soldaţii intrau prin casele oamenilor în căutarea inamicilor, fetele se ascundeau pe sub paturi pentru a nu fi abuzate de aceştia. Un soldat rus s-a legat de o soră mai mare de a bunicii, mama lor a sărit să o apere, noroc că a venit un căpitan care nu i-a permis soldatului să îşi facă de cap.
 Tatăl bunicii a fost şi el plecat la război  o perioadă, s-a întors după nu ştiu câtă vreme doar piele şi os, în cât nici familia nu-l recunoscuse, şi infestat de păduchi...
 Bunicii din partea lui tata îmi povesteau cum mărşaluiau soldaţii pe imaşuri şi prin pădurile din jurul satelor.

Comentarii

  1. era greau atunci, si acum avem de toate si libertate deplina dar nu stim sa pretuim.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna,

    In primul rand imi cer scuze pentru deranj. Vin cu o mare rugaminte catre tine.
    Am nevoie de votul tau (categoriile: popular si colectiv) la etapa finala a Roblogfest (cel mai mare eveniment al bloggerilor din Romania).
    Pentru a ma vota este nevoie sa iti faci un cont pe www.roblogfest.ro (dureaza maxim 1 minutel) si apoi sa accesezi link-ul
    urmator:

    http://roblogfest.ro/competition/88aca9b29760ce69c869f00deb539ada/

    Iti multumesc din suflet pentru ajutor si iti doresc o zi cat mai frumoasa.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)