Despre amerindieni




Mereu mi-am dorit să fiu mai liberă. Să fiu trăit precum văd în filme, ca indienii, să am sufletele pădurii drept prieteni. Să nu fiu creștină, să fiu păgână. Se spune că trebuie să-ți trăiești viața în religia în care te naști și că după normele ei vei fi judecat.
 Indienii, pieile roșii erau foarte apropiați de spiritele pădurii, de animale, de plante... își luau din natură doar strictul necesar și îi mulțumeau constant pentru daruri.
 Omul modern i-a subestimat constant, i-au considerat barbari, sălbatici...


Dar dacă ne gândim cu câtă brutalitate le-au fost invadate teritoriile și cât de brutal s-au purtat coloniștii cu ei, aș spune că  musafirii își meritau primirea ostilă cu vârf și îndesat.
 Europenii au fost mereu cei ce s-au aruncat cu capul înainte și i-au învinuit doar pe ce ce încercau să își apere teritoriile. La fel fac mulți și când vine vorba de animale.
Cântecul din desenul Pocahontas de la Disney spune foarte multe, ascultă-l.

Sunteți de acord cu mine?

Comentarii

  1. De-acord.Eu una cel puţin întotdeauna am fost interesată de popoarele acestea din America.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum îmi citești tu gândurile, Buburuzo! Mi se pare admirabil stilul de viață al nativilor americani și cum au reușit comunitățile restrânse să supraviețuiască până azi. Ador să ascult melodii inspirate din folclorul acestor triburi, sunt foarte relaxante și inspiraționale.

    RăspundețiȘtergere
  3. :)Cu postarea asta m-ai atins la suflet. Ador subiectul, am citit tone de carti, articole, am vazut o multime de filme artistice si documentare. Ziceai ceva mai sus de religie. Tocmai in numele religiei crestine s-au facut cele mai mari crime in istoria mondiala. Nici o alta religie nu s.a impus cu fotza, cu arma in mana, asa cum au facut crestinii. Perceptele crestine au fost aplicate in functie de interese.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat, crestinii au fost cei mai tari lupi in piele de oaie dintre toate religiile. Macar celelalte religii nu au fost interesate sa monopolizeze alte natii dinafara si daca au fost violenti...au fost si sunt violenti cu cei din religia lor. Ma si enerveaza ca ma trag dintr-o religie cu atata violenta in spate.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)