Carrie: romanul unei fete cu o putere infricosatoare

Carrie a lui Steve King e un roman interesant, am observat ca au mai aparut si alte recenzii, ceea ce-l face un roman lecturat. L-am citit in urma recomandarilor unor prietene care imi tot povesteau de biata Carrie si de viata ei plina de neplaceri. 

Am aflat ca aceasta a fost prima carte publicata de Stephen King, titulul original fiind „Carrie: romanul unei fete cu o putere infricosatoare”, chiar daca la inceput  nu s-a dovedit a fi pe placul editorilor, fiind considerata scandaloasa, in urma unor mici retusari din partea Thabitei, sotia lui King, manuscrisul ajunge sa fie publicat.

  Trebuie sa recunosc ca este primul roman scris de Seve King pe care l-am citit  si am ramas placut impresionata. Personajul principal, Cari(etta), o biata eleva de liceu care este mereu batjocura celor din jur se dovedeste a fi in cele din urma o tanara subestimata. 

Personal cred ca este un personaj puternic, nu doar pentru puterile telekinezice, ci pentru faptul ca reuseste sa faca fata presiunilor pe care le exercita colegii asupra ei si chiar a agresiunilor mamei sale care este o fanatica religioasa. De mic copil Carietta a trebuit sa infrunte capriciile mamei sale in ceea ce priveste religia, pentru ea si cele mai neinsemnate lucruri din viata de zi cu zi sunt considerate blasfemie, copila fiind mereu inchisa in debara sau agresata fizic de mama ei in urma unor greseli copilaresti. 

La varsta de saisprezece ani, luata fiind prin surprindere de prima menstruatie, probleme mari se abat asupra fetei, este luata in ras de colegele ei dupa ora de gimnastica, iar mama sa considera ca prima menstruatie este o pedeapsa pentru aceasta, considerand-o vinovata de pacat. Carrie se sperie, neinformata fiind de acest moment din viata oricarei fete.
  
 Actiunea ia o intorsatura ciudata, astfel in cat Carrie ajunge la balul scolii cu iubitul unei colege din mila...pot spune ca deznodamantul m-a dezamagit, mai ales ca am realizat cata ura si nervozitate ascunde acest personaj, puterile ei explodand in urma unor evenimente neplacute. Adevarul e ca si-au facut-o cu mana lor, iar Carrie s-a „eliberat” de tot si la propriu si la figurat.
Mi-a placut mult cartea, in ansamblu, chiar daca as fi preferat ca  deznodamantul sa fie altul, dar cred ca  nu ar mai avea farmecul caracteristic romanelor lui Stephen King atunci.
Voi recomanda cartea si altor cititori de gen.

Am pus aceasta recenzie pe blogul editurii Nemira, sper sa o primeasca. :D

Comentarii

  1. asta si it sunt cele mai bune carti ale lui s king.cea mai naspa povestea lui lisey.am citit cam 100 de pagini si am puso la loc.nothing interesting:P

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)