Bărbații sunt de pe Marte, Femeile sunt de pe Venus - Dr. John Gray


La mulți ani plini de bucurii și împliniri tuturor! 

Ce mai faceți cum sunteți? Eu am revenit pe meleagurile natale și am pus mâna pe cartea ce a ajuns la mine acasă după ce eu eram deja placată. Dar mai bine mai târziu decât niciodată, nu?

Pentru că în SUA stăteam prost cu timpul liber, era foarte puțin și habar nu aveam cum să-l organizez astfel încât să fie productiv și relaxant în același timp, acasă am timp liber suficient și reușeșsc să fac ce îmi place și să simt că iese un produs finit satisfactor, zic produs pentru că orice e creat, scris sau gândit de mintea și lucrat de mâinile mele e un produs al meu.  De exemplu lectura acestei cărți și recenzia ei, sunt un produs al muncii mele. Sper că mă înțelegeți.

Să revenim la subiect. 
Am auzit despre cartea Bărbații sunt de pe Marte,  Femeile sunt de pe Venus încă de prin liceu și nu i-am dat atenție. La masterat, aveam un curs ce avea ca temă Studiul de gen, diferențele de percpeție asupra bărbatului și a femeii (îmi scapă titlul exact în acest moment). Noi îi spuneam cursul de Feminism, chiar dacă nu despre asta era neapărat vorba, singurul coleg care mai dădea pe la cursurile acelea se simțea adesea lezat, la examen a fost amabil ... ca să treacă și el. 

Porfesoara care ținea cursul ne-a făcut de câteva ori trimitere la cartea lui John Gray, la studiul său, mai exact. Nici atunci nu i-am dat prea mare atenție acestui titlu, înafară de faptul că e foarte comic, altceva nu m-a interesat în legătură cu conținutul acestei cărți. 

Evident, titlul este o trimitere la diferențele remarcabile dintre bărbați și femei, el imaginează că cele doua sexe provin de pe planete diferite, prin acest mod justifică oarecum lipsa de înțelegere ce se naște într-un cuplu. Justificarea este umoristică, desigur. 

Sursă 
John Gray S-a născut in 28 decembrie 1951 in Texas. Este terapeut specializat in relațiile de cuplu și meditație. Carțile sale au ca temă centralș ideea că bărbații și femeile au un limbaj diferit, un univers interior diferit și aceste lucruri trebuie tratate ca atare. Această teorie a diferențierii i-a atras multe critici, dar și foarte multa popularitate. Cărțile sale sunt traduse in peste 40 de limbi.

În Bărbații sunt de pe Marte, Femeile sunt de pe Venus autorul expune diferențele de limbaj, de atitudine și de percepție pe care femeia și bărbatul le au. Aceste diferențe au fost remarcate de către autor în decursul carierei sale de consilier și terapeut. 

Câteva dintre diferențele ilustrate în carte: femeile vorbesc ca să se descarce, fără a căuta neapărat soluții prin intemediul comunicării, în timp ce bărbații comunică tocmai ca să afle soluții pentru probleme. 

Bărbatul are uneori nevoie de spațiu, are nevoie să se depărteze de parteneră pentru ca mai apoi să se apropie.  Provocarea partenerei este să-i acorde acest spațiu și să-l facă pe bărbat să înțeleagă că e dispusă să aștepte.

Femeia are nevoie să fie ascultată fără a i se oferi soluții minune, prin asta ea realizează că are susținerea partenerului. Provocarea pentru el este să-i acorde susținerea morală necesară fără a o critica și fără a grăbi procesul de vindecare după o perioadă tristă.

 Gray își sfătuiește cititorii și cititoarele la fel cum își sfătuia pacienții când veneau pentru consiliere. Acesta remarcă faptul că relațiile pacienților care i-au urmat sfaturile se îmbunătățesc, lucru îmbucurător pentru cuplu dar și pentru autor.

Pentru mine personal cartea a fost interesantă și mi-am dat seama unde am greșit în relațiile mele mele precedente, aici intră și relațiile ce nu au natură amoroasă ci sunt pur și simplu prietenii. 

Voi ce mai citiți? Ce vă propuneți să faceți pentru anul acesta? 
E un an plin de oportunități. așa-i? :D 


Comentarii