Barbara "Carte de bucate"

Azi, am citit un text destul de interesant, si "shoc" in manualaul de romana. M-a impresionat, adica sunt anumite lucruri pe care le trecem cu vederea chiar si in carti.
Cine ar fi crezut ca o carte de bucate ar trezi atat de mult interesul si ar provoca atatea sentimente unor cititori?! Eu nu... e un alt lucru pe care l-am trecut cu vederea si pe care foarte putini l-ar lua in seama.
E vorba despre "Cartea de bucate", majoritatea o folosim atunci cand facem feluri de mancare "mai alese", dar cred ca putini sunt aceeia care sunt atenti la detalii, ei bine Simona Popescu, autoarea textului despre care vorbesc eu a a vazut "infernul" in cartea de bucate... Da, da...
I-a trezit multe sentimente pe care mi le-a transmis si mie prin fragmentul din manualul de clasa a noua.
O "cruzime" se afla scrisa in paginile cartii de bucate, de fapt mai multe... modul de a pregati animalele, cateva exemple sunt "Se controleaza ca toti racii pe care vrem sa-i pregatim sa fie vii." E o cruzime sa gatesti racii de vii, nu?
Alte exemple mai sunt si ca "sarmanele animale nevinovate erau jumulite, decapitate, razuite, imbucatatite, strivite, despicate, golite..." si lista poate continua...
Sa vedti despre iepurasi ce scria "Iepurele se agata in doua cuie de picioarele dindarat desfacute si se jupoaie", bietii de ei, sa omori asa creiaturi dragute numai ca sa-ti umplii burdihanul?!
Fragmentul asta m-a socat, mi s-a facut mila si de porcii taiati de Craciun, lasati sa zaca in agonie, injunghiati de stapani apoi parjoliti. Dar bietul mielusel nevinovat sacrificat ca simnol al Mantuitorului, cica, ei sa stiti ca Dumnezeu nu cere jertfe, deci e sacrificat ca simbol al burtilor pline in cele mai barbare moduri posibile. Sa treceti doar in hala cu carne in piete de sarbatori si intelegeti voi ce zic! De miei si oi imi e chiar mila, sunt atat de blande si de dragalase...
Mila imi este si de "gaina cea proasta" sau gasca ori rata pe care bunicii le sacrifica, dau nefericitele din aripi, decapitate... ganditi-va doar, asa erau talharii pedepsiti in Evul Mediu, animalele ce or simti oare?!
Ma tot gandesc, daca animalele ar putea vorbi, le-am mai sacrifica cu atat de multa brutalitate?
Ce le-am zice, "vino incoace gainus-o, nu vreau decat sa-ti tai capul si sa-ti mananc carnea!" uf, tot asa am putea sa ne mancam intre noi ca niste canibali... daca ar vorbi si animalele. Pare tabu, asa-i, dar sa omori sute de oratanii e ceva normal sau alte animale precum frumosii cai?
Am citit undeva ca animalele sunt umile in fata mortii, de parca ar sti bietele ce le asteapta... iti mananci gaina, porcul, rata, gasca din gospodarie, dar pe pisica, caine, papagal sau pe alte "pet-uri" de ce nu le mancam?! (nu insinuez ca ar trebui sa le mancam si pe ele!)
Problema e ca animalele sunt minunate, si nu ma refer la felul cum arata in farfurie!
Mai e si o replica celebra printre "carnivore" (oameni), "Cea mai buna leguma, e aia care creste pe oase!", aceeia vad doar rosu in fata ochilor, de la sange, iar mie mi se face rau! :(
Asa ca "savurati", nu va "indopati" cu carne, ganditi-va ca a "costat" viata unei creaturi! :)
O viata frumoasa sa aveti! (pi. es. in poza e motanul Puffy si nu e comestibil, e doar macacios!)

Comentarii