"Maitreyi"- prin ochii mei

Azi am terminat de citit "Maitreyi", ar fi a treia zi de cand o citesc... E un roman impresionant, pe care il "traiesti" mai intens doar cand il citesti.
L-am citit de placere, desi mai rar intalnit la mine sa citesc de placere intr-un timp relativ scurt. Dar mi-a placut, e trista poveste dintre doi indragostiti, Maitreyi si Allan.
Allan va fi musafir al familieie ei pentru o perioada. La inceput avea impresia ca e chiar urata Maitreyi, nu prea o baga in seama, mai ales ca era diferenta de varsta intre cei doi, ea 16 ani el 24.
Incep si prind drag unul de celalalt, ajung sa se logodeasca si sa se iubeasca pe ascuns.
Allan se gandea sa treaca la religia ei, pentru a fi posibila casatoria.
Narendra Sen, tatal lui Maitreyi se imbolnaveste cu ochii iar acestia nu indraznesc sa spuna familieie de planurile lor.
Insa Chabu, surioara Maitreyiei, ii dezvaluie mamei lor povestea, fara a avea insa intentii rele.
Allan este trimis in munti ca sa isi revina, iar familia pleaca de acasa pentru o perioada, cat timp Sen va fi operat la ochi.
Allan tine legatura cu iubita lui doar pentru o scurta perioada de timp. Desi nu reuseste sa o uite, considera ca e mult mai bine pentru ea, mai ales, sa nu-l mai vada vreodata.
Afla in cele din urma ca Chabu moare in urma unei boli mintale, iar Maitreyi se dedica unui vanzator de fructe in speranta ca va fi alungata de acasa si va putea sa-l revada pe Allan.
Insa Narendra Sen considera ca ar fi mai bine sa o omoare decat sa o alunge.
Nu face nici una din cele prezentate mai sus, decide sa o tina in familie unde da nastere unui copil, si sa o faca filozos, desi aceasta plange intruna dupa Allan.
Cum am mai spus, romanul acesta este incredibil, cum si-a putut dezvalui cineva durerea in paginile unei carti care mai apoi va fi publicata m-a uimit.
Dupa ce a trecut prin toate astea, cred ca Mirecea Eliade a scris romanul doar ca sa ne faca si pe noi sa plangem, deoarece el, probabil nu mai avea lacrimi... romanul se incheie trist, cu o dorinta arzatoare: "As vrea sa privesc ochii Maitreyiei..."
Daca as avea cum, as vrea sa schimb sfarsitul cartii... sa nu mai apara nici in spectacolul de teatru acel sfarsit "amar", "sec", fara nicio speranta...
Cu toate acestea, atat Maitreyi cat si Allan raman niste invingatori!
In imagine e afisul de la spectacolul "Maitreyi" prezentat de trupa de la teatrul de stat din Oradea, care merita vazut, desi continutul cartii e prezentat destul de sumar, deocrul si costumele sunt ceva de vis, iar actorii joaca ne mai pomenti. :)
Daca vreti ceva... romanul e aici in format audio, adica teatru radiofonic

Mircea Eliade - Maitreyi
Asculta mai multe audio Divertisment

Comentarii

  1. si eu am citit Maitreyi in vara, mai precis la inceputul verii cand a aparut cu Jurnalul National.
    O mica notificare, dupa cat tin eu minte, Allan pleaca din casa deoarece Narendra Sen il obliga efectiv, dupa ce a aflat de la Chabu de legatura lor sexuala...

    P.S. o mica recomandare daca iti place dragoste si filosofie: Lorelei de Ionel Teodoreanu

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, Narendra Sen il da afara din casa pe Allan sub pretextul recuperarii si il trimite in munti.
    Cred ca si Lorelei e interesant, mersi de recomandare L.G! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. deci , uite , poate o sa iti fac placerea sa citesc Maitreyi pentru tine .. numa sa imi fac timp :D poate o citesc pe ziua ta , drept cadou :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt flatata! ce pot sa zic, parca mi-ai face o favoare citind carte ;) :)) oricum spor!

    RăspundețiȘtergere
  5. da...foarte frumoasa carte ,iar continuarea,scrisa chiar de Maitryi("Dragostea nu moare") e mirifica:)

    RăspundețiȘtergere
  6. aha stiu, si eu citesc "Dragostea nu moare" de Maitreyi Devi :) (m-am cam intins cu cititul ei din lipsa de timp) :( dar e frumoasa, oricum

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)