Cand eram mica...

Mi-au venit in minte zilele acestea multele "perle" pe care le scoteam pe gurita cand eram chici bobo, adica mai mica, eram "fata cu vorbe de diamant", eram vorbareata,isteata, rusinoasa cu strainii dar o buna povestitoare sau cel putin asa zice mama.
Ma distrez destul de bine acum, de exemplu cand cantam cantecul "Mos Craciun cu plete dalbe" il adaptam, era "Mos Tlaciun cu plete dalbene pe tap!", aratam si unde-i "tapul"(capul) ca sa stie privitorul. :)
"Uite papadaiul!" era "uite papagalul!", "gugla" era gluga, cred ca aveam o mica problema cu litera "C" daca imi amintesc ,din spusele mamei, dar din fericire s-a remediat. :D
Ma uitam mult la desene, si acum ma uit din cand in cand, atunci erau cu subtitrare unele (dar mie imi era tot una, fiindaca nu stiam citi si fireste ca nici engleza nu stiam), in fine, erau fratiorii si surioarele mele, eu fiind singura la parinti ma plictiseam destul de repede.
Mama nu putea sa ma lase singura nici pana cobora ca sa duca gunoiul, ca incepeam cu crizele, puteam sa raman si cu un necunoscut in casa numa singura sa nu fiu.
Mai aveam o problema, nu prea retineam numele oamenilor, sau nu stiam sa il pronunt sau cum ziceam eu asa ramaneau si peste ani...
De pilda, cand am fost la o nunta la o fata pe nume Mariana, ma obijnuisem sa ii spun "Mariana mireasa" si acum tot asa a ramas, "am vazut-o pe Mariana mireasa pe strada"...
Pe o fosta vecina de-a bunicii, Doamne iart-o, ca a murit de ani buni, o chema Ileana, ii spuneau nana Ileana, eu insa, fiind mai cu "motz" i-am zis " 'a' Ileana" si acuma uneori cand pomenim de ea tot asa a ramas, pana la urma si rudele ei o pomenesc tot asa.
Imi tot cerea de mancare, fantana ei era comuna cu a bunicii iar curtea era despartita printr-un gardulet, pe acolo imi tot zicea sa ii duc pita si prune, era vara spre toamna, mergeam in strada, langa pruni si adunam cateva intr-o galetusa albastra, apoi mergeam sa ii cer bunicii paine ca sa-i duc vecinei, asa se satura si ea saraca. Batrana aceea imi zicea "Bianta" :))

Comentarii