Plăcinta e dulce la sfârșit- Alan Bradley

Prima dintre recenziile cărților luate de la Târgul Gaudeamus. Ha, sunt tare. Mi-a luat ceva să o citesc, mi-a plăcut, dar n-am prea avut timp de lectură.
Am fost ocupată, ocupată :)) dar acestea sunt alte poveşti. Să purcedem pe drumul cărţii, deci.

Despre autor

Alan Bradley este un autor canadian, născut în anul 1938. Plăcinta e dulce la sfârşit este romanul de debut al autorului, publicat în anul 2009. Acesta a publicat o serie de romane ce o au pe Flavia de Luce ca protagonistă, seria poartă numele Flavia de Luce Mysteries (Misterele Flaviei de Luce). 

 Despre carte



Acţiuea romanului are loc într-o regiune rurală a Regatului Unit numită  Bishop's Lacey, prin anii '50. Flavia de Luce, protagonista de doar unsprezece ani, se confruntă cu un caz interesant în momentul în care descoperă în grădina conacului Buckshaw, conacul familiei de Luce, un om ce moare.
Aceasta se simte datoare să rezolve cazul morții suspecte a individului, pentru a-și scăpa tatăl care fusese acuzat de crimă. 
Flavia este un copil precoce, pasionat de chimie și mistere. A rămas orfană de mamă pe cand era micuță, iar acum se confruntă cu răutățile celor două surori mai mari: Ophelia și Daphne, dar și cu tabieturile unui tată sever, dar în mare parte destul de absent din viața lor.  
Pe lângă asta, ea mai are şi un laborator de chimie primit moştenire de la un unchi matern, laborator care se află ascuns în interiorul conacului familiei. 
Cartea e bună, pe alocuri plictisitoare pentru că are flashback-uri cam lungi și vine presărată cu detalii despre  filatelie, magie și chiar chimie. Cu toate acestea, are mister, iar decorul gotic al zonelor rurale din Marea Britanie este minunat.
Un personaj precoce care locuieşte într-un conac vechi, mai apare și un mister, ce îți poți dori mai mult de la un roman polițist?
Voi l-ați citit, sau ați auzit de el?
Cam atât despre roman, sper că v-am convins să-l citiți, sau măcar să ... citiți mai multe despre el. :))
Nu-i dau notă, n-am chef azi... 

Comentarii

  1. Am şi eu cartea în bibliotecă de ceva vreme, de la un concurs, dar n-am citit-o. Pe e o parte mă artage, că sună interesant şi îmi plac romanele poliţiste, dar pe de altă parte sunt o fană prea mare a Agathei Christie şi-s cam reticentă când vine vorba de o poveste cu alt detectiv decât Poirot:).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar cam fi vremea sa pui mana pe ea. Nu fii reticenta, nu e cazul aici ;)

      Ștergere
    2. Chiar dacă n-aş fi, tot am o grămadă de cărţi pe care vreau să le citesc şi timp mai deloc. Abia reuşesc să citesc o carte-două pe lună în ultima vreme. Abia aştept să treacă bac-ul şi admiterea şi să fiu şi eu liberă:)

      Ștergere
    3. Aaa, pai, in acest caz, muulta bafta! :D

      Ștergere
  2. M-am tot "lovit" si eu de cartea asta prin librarii, imi sarea in ochi titlul. Cred ca am sa o citesc, imi plac cartile cu actiunea in Marea Britanie. Si daca mai este si un conac pe acolo...
    Foarte frumoasa recenzia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pe mine m-a atras si titlul. Vazusem ca la editura Trei au tot felul de carti in care unele persoane isi istorisesc povestile traumatizante de viata si am crezut ca acest roman e unul dintre ele. M-am prins ca e vorba de fictiune dupa ce am luat cartea. Dar merita, e o lectura placuta si destul de captivanta. Sper sa o ctesti, spor! :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)