Am fost sclava Daesh - Jinan împreună cu Thierry Oberlé

 
                                             Povestea unei fete kurde răpite de Statul Islamic


Jinan avea doar optsprezece ani în anul 2014 când a for răpită împreună cu familia soțului său de jihadiști ai Statului Islamic. Ajunge într-o piață unde "necredincioasele" sunt scoase la mezat și vândută unor luptători ai Desh. În casa lor este captivă alături de alte cinci tinere, convertită forțat la Islam, ea fiind de etnie kurdă și religie yazidită.

— O să mă vândă şi o să mă violeze, îi spun eu.— Dacă încearcă să te necinstească, să te sinucizi. Vei muri spălându‑ţi onoarea şi scăpând de ruşine, mă sfătuieşte pe acel ton pedant pe care‑l iau uneori bătrânii atunci când vor să‑şi etaleze înţelepciunea. În urma unui viol, o femeie yazidită nu are altă alegere decât moartea. Trebuie să dispară. Demnitatea îi porunceşte să‑şi pună capăt zilelor pentru a nu‑i face de ruşine pe ai săi, insistă ea.

Am fost sclava Daesh este cartea de memorii scrisă de Jinan, pentru că , spune ea: "vreau ca lumea să știe adevărul despre tragedia femeilor yazidite. (..) Dacă ascund adevărul, devin complice la crimele înfăptuite de Daesh."

Necredincioșii, adică cei care nu fac parte din religia islamică sunt pentru membrii Statului Islamic doar niște inamici care trebuie convertiți, ori stârpiți. Din fericire pentru Jinan reușește să scape din captivitate și se reîntoarce alături de familia ei și de soțul Walid pentru a-și spune întregii lumi povestea.

Aș putea să încadrez foarte ușor Am fost sclava Daesh în categoria de cărți memorialistice din care fac parte și Eu sunt Malala sau Suad. Arsă de vie 

Comentarii