Îngrijirea peruşului# 2 -Nutriția și întreținerea

Nutriția

 După cum spuneam și în postul anterior, perușul este una dintre cele mai des-întâlnite păsări de companie pe lânga canar, cinteze, nimfe și alte păsări exotice.
Nutriția lor variază de la specie la specie, de obicei alimentele lor de bază sunt semințele de mei sau floarea-soarelui. Mâncare pentru ei se găsește în comerț sub diferite forme și amestecuri, precum semințele la pungă, batoanele vitaminizate, au prețuri diferite și accesibile pentru orice buzunar. Perușii mei primesc diferite amestecuri de semințe, nu doar de la o anumită firma, astfel mâncare e mai variată. De obicei un peruș are nevoie de 2-3 lingurițe de semințe pe zi.Îi pui semințele în recipient să le aibă la îndemână.Tot așa are nevoie și de apă proaspătă zilnic.

În video, îi puteți vedea pe Coco și Oliver mâncând mei din mână.
Supliment
  Semințele pot fi suplimentate de verdețuri precum salata, trifoiul sau meiul încolțit. Voi pune un video cu perușii mei mâncând verdețuri. Pe lângă verdețuri, zburătorii mei preferă și merele tăiate felii, cam o feliță le ajunge odata, morcovii fierți în supă și zdrobiți sau chiar cartofii, fără să adăugați sare, nu le face bine. De asemenea și verdețurile puse la dispoziție trebuie să fie uscate, adică nu ude, dar curațate, fără pământ sau pesticide.La fel de bine le puteți oferi și biscuiți zdrobiți sau firimituri de napolitane, fără cremă.
Pentru un aport de vitamine, exista la magazinele de specialitate semințe vitaminizate sau vitamine care se administrează în apă. Sunt bune pentru stimularea vorbirii, întreținerea penajului etc. Eu, sinceră să fiu nu le-am dat nicio dată decât semințe vitaminizate, și astea rar.

Întreținerea

Colivia
Despre întreținere și colivie se pot spune multe. Coliviile se pot găsi tot la magazinele de specialitate, trebuie să fie dotate cu următoarele obiecte: hrănitoare (semințe și apă) dacă aveți doi sau mai mulți peruși e nevoie de mai multe hrănitoare, am învățat asta din propria experiență. Ai mei au fiecare farfurioara lui și astfel nu se ceartă dacă le e foame în același timp. Alte obicete necesare sunt stinghiile, bețele din plastic pe care vor sta papagalii în colivie, grătarul- eu l-am scos-, tăvița (peste tăvița așez o hârtie pentru a curăța colivia mai ușor).
Este indicat ca fiecare element să fie spălat bine și limpezit cel puți de două ori pe lună, în rest colivia trebuie golită de mizerie și de cojile de semințe în fiecare săptămână.
A, era să uit de osul de sepie, e necesar pentru cioculeț, se găsește tot la petshop.
 Jucăriile
E destul de important să aibă și câteva obiecte cu care să piardă timpul când e singur, o oglindă e bine venită daca ai un singur peruș. Coco era manică a oglinzii, de când e cu Oliver nu o mai bagă în seamă.Se mai găsesc jucării pentru ros, cățărat, tot felul de scărițe,peruși din plastic, clopoței etc. Eu  le-am făcut jucărioară de ros din niște paie pentru suc, am luat vreo 3 paie, le-am legat într-un nod și pe un fir de ață le-am atârnat de una din marginile coliviei. Perușilor le place să roadă, deci e indicat, decât să roadă plasticul de la recipientele de mâncare.
Așezarea coliviei
E indicat să nu fie așezată în curent, în locuri zgomotoase sau bucătării unde se fumează. Păsărilor nu le place fumul de niciun fel. Le place să doarmă de amiază și devreme seara, deci un loc liniștit e numai bun. Se trezesc devreme dimineața, deci dacă îi pui în dormitor, sper că nu te va deranja prea tare activitatea matinală. Nu e indicat să fie ținuți într-un dormitor cu copii mici, e nesănătos pentru copii.
Libertatea
E indicat ca pasărea să fie lăsată regulat afară din colivie pentru a-și antrena aripile și pt. a se juca. Pentru început, să supravegheați îndeaproape activitatea perușilor dinafara coliviei. Pot înghiți lucruri dăunătoare, pot pătrunde în locuri unde nu v-ar plăcea precum dulapul, unde se pot sufoca.
Când îi duceți la baie și îi lăsați liberi este necesar să acoperiți scurgerile și wc-urile, de asemenea soluțiile de curățat nu trebuiesc lăsate la îndemână.
 Baftă!:)

 

Comentarii

  1. Bună seara!
    Vă rog să-mi spuneți dacă Perușului îi place să se îmbăieze la fel ca și vrăbiuțele, de ex.
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Adaugă un comentariu. Nu uita de bunul simț ;)